Monday, April 11, 2011

JUDI, PELANGGAN, HARAM

WAH! TOPIK...
Da macam orang ulama pulak aku ni nak bukak topik ni...

tapi aku post bukan sebab nak cite hukum hakam mengenai judi,
bukan nak cite kenapa MELAYU @ ISLAM yang ramai kat kedai no.
bukan nak cite sapa yang main,
bukan nak cite untung rugi main judi ni.

Tapi aku saja nak kongsi maklumat dengan pengunjung-pungungjung, tentang no.ekor kat malaysia ni

Sapa yang kuarkan no. tu? sapa yang pilih nombor-nombor yang banyak tu?
sapa yang susun no1, no,2, no,3 special, consolation?

Siapa atau Apa?
MANUSIA atau MESIN?



JANGAN TANYA AKU! AKU PON TAK TAU!

Percaya atau tidak, sejarah nombor ekor atau lebih dikenali 4-digits (4-D) di malaysia bermula pada tahun 1951, di KEDAH.

jeng..jeng..jeng...

budak skolah lagi..

Betul laahhh!! aku tak tipu....

Tak caye?? betul tak caye?
pegi kat sini

kalau wikipedia tipu, maknenye, aku pon tipu la..

serba sedikit info kat dalam wikipedia tu.



"..The 4-D game is believed to have originated in Kedah in 1951, based on evidence during a gambling trial in a Singapore court in 1956.[citation needed]

A schoolboy decided to raffle his bicycle for 100 $1 tickets, each bearing two digits. The winner would be the one whose ticket number matched the last two digits of the first prize ticket in a Malaysian Turf Club sweepstake. ..."




Apa yang aku tahu, ada 3 kedai nombor ekor. Magnum, Toto, Da Ma Cai (kuda)

Maksud Da Ma cai dlm mandarin ialah "Pan-Malaysia Lottery"

lepas tu pulak ada yang gelap.. ntah..mane aku nak taw...





ok la..tu je kot yg aku nak kogsi.. tak taw dah nak cite ape lg...


rhoma irama - judi








No comments :