Saturday, February 19, 2011

Gurauan Padah??

Mula-mula niat aku hanya nak bergurau,
tapi tak sangka pulak gurauan aku memakan diri sendiri.

cita dia macam ni, sampai sampai je aku kat area rumah aku. aku teros send mesej kat die. (05:45)
aku cakap aku da sampai rumah. sebab aku da tau + da biasa + wajib buat bila aku kuar/lepak/jumpa teman-teman.

entah macam mana, aku singgah la kejap kat cc, nak update FB! sebab da lame xonline.
maklum lah dah lame tak online kan. kumpul duit sebab nak kuar ngan kawan2..

aku online je..

tetiba im aku "menyala"



"....5:49am
da smpai??...."

aik?? pelik lak aku. ye la, aku dah send mesej, tetibe die tanye pulok aku da sampai ke belum?

"ish... dak ni nk kene ni... tunggu jap, aku kene kan ko.... " - hati aku bersuara

aku pon ape lagi.. balas la macam ni.. konon-konon bukan aku yang online, "AWEK" aku yang online.

"....smpai mane?
adan kuar ke??
u ni sape?...."

"....aiks?...." die balas.


"....ape aiks?
u ni sape ha?
adan kua jumpe u ke??...." bermula penyamaraan aku.

"....nak main2 kn aku kan.. ok....." dah lame sikit, baru die balas


cepat cepat aku balas
"....hey
baik u cakap btol2 nan i
sape u ni?
tibe2 je ckp da smpai.
ptotla i call boy i xangkat2
upe2nye die kua nan u ye?
ckp, da bp lame u knal adan?
hello
ha, tgk, da kantui..
taw xnak ckp...."

lame kut die tak balas... ingatkan die dah tak tau nak cakap ape,
pastu aku kol la die.. konon nak cakap camni....

"wea.. apsal cakap kat im?? patot la awek aku mekak tanye sape ko? aduih...."

tapi tak angkat, aku call skali agi..

reject la pulok...

"ek eh? apehal si minah ni??" pelik lak aku..

hmmm... pastu aku anta la msg kat die...
cakap mende same laa..

korang taw ape die balas?
ni ha yang die balas

"....xpyh la dan nk memain2 kan aku.
aku bukan bdk2 beb...
nk main2 kn org lain xpe....."

amik ko OBAT! cam marah je bunyi tuh...

aku balas dengan pantasnya..

".... aik? mara? macam ayat tacing je?...."

die pon laju je balas,

"....bkn tacing tp sgt marah. k lah aku xda mo0d...."

padan muka ko, kan da kene..

haish.. niat aku satu je nak gurau2... tapi ape da jadik??
haa... tu la.. JANGAN DISANGKA AIR YANG TENANG, TIADA BUAYA"



---SKIP---

tacing sini, sentuh sana, koyak sinun, rabak sinin,

datang la seorang hamba allah ni, cuba memperberbetulkan keadaan,

(apa saja perbuatan aku dengan hamba ALLAH tu, tak dapat aku siarkan diatas sebab-sebab privasi)

(tipu je pivasi konon, padahal, tak sempat nak save... ekekeke. jgn marah)


dipendekkan cerita....

mase die tag gamba aku yg baru die upload mase lepak tadi.
aku memberanikan diri,
anta komen, "....IM SORRY...."

aku pon ade anta mesej kat no die, in case kalau2 die xbalas kt FB! die.

tengah2 aku menghayati doa penenang hati dan ya latif dekat youtube, tibe2 tpon ak bebunyi...
dengan cepat, pantas dan lajunya aku memeriksa,

mesej tu datang dari die..

die cakap,

"....aku smjak 2 mnjak mmg x da mood, lg ko buat mcm 2 lg la aku mrh..
lain kali jgn buat mcm 2 lg. aku risau kt ko, ko drive jejauh ng xda lesen mcm 2. snsorg lg.
tp kne plak mcm 2. ingat jgn buat lg k. aku pn mntk maaf...."


"....adess, aku gurau je la, hmm.. ko kate ko kenal aku, aku ni kan mane ade awek, adoy.
ye.. aku taw, salah aku. sry sgt2...." - aku balas.


"....k. setiap manusia x lari dgn kesilapan.ok la nk layn mate jap nk main game...."



Fuhhh~~~~~ lega... setel da masalah, tapi dalam hati aku... " ciut tul... sempat men game??? adehh..."



Ha... tu la, lain kali, nak bergurau tu, tengok dulu keadaan sekeliling. kan dah kena.
Atok selalu pesan, tapi bukan atok aku la, aku mane penah jumpa atok aku,
atok tiri pon sempat jumpa mase kecik je.






















DEDICATED TO MY BELOVED SISTAA!!!!!!!!
akak!saya mintak maaf!

5 comments :

Liyxa Higuain said...

suwittttttttttttttttt......maaf mu diterima....hehehehehehehe..sedey woooo aku bace!!

Shahdan Zizan said...

xmo nangis2 taw?! babap kang. ekeke..

Shah_clunk said...

mane tak tacing bace blog hang ni...lagi cite macam ni...bersiapkan background muzik yang sangat halus kedengarannya...apapun....setiap kesilapan tu menjadikan kita lebih dewasa...

^MaX2™ said...

Skali lagu Kitaro daa....
Hargai sahabat walau sebesar manapun kesalahan yg dilakukan...
Tanpa sahabat, ibarat idup yg tiada hala tuju. Hanya menunggu masa sahaja...
Hargai sahabat takala dia masih bersama kita. Apa yg baik dijadikan ikutan, yg buruk dicampakkan ditepi jalan...
Zaman sekarang bukan zaman seperti dulu kala. Kita makin membesar dan harus matang dlm setiap sudut (ramai yg berkata ayat macam ni pada aku, tapi alangkah susahnya aku nk ubah diri aku)...
Kita makin tua,bukan makin kecil sekecil anak2...
Setiap perbuatan ada risikonya. Jadi,sayangi sahabat kita walau apapun yg terjadi...
(Nasihat dan pandangan ini juga akan aku ambil iktibar sebagai sandaran hidup utk aku maju setapak ke hadapan kerana tanpa sahabat, siapalah aku dimata masyarakat...)

February 20, 2011 6:12 AM

monaismail said...

hahahahahahaaaaa........... sedih ade... geli hati pn ade... huaaaa.....