Wednesday, October 6, 2010

MIMPI

Apa yang aku tahu, mimpi itu mainan tidur. Ada yang cakap, mimpi itu petunjuk, dan ada jugak yang aku dengar mimpi itu datang dari SYAITAN yang cuba untuk menyesatkan kita.

Apa yang membingunggkan hati, akal, dan perasaan aku sekarang, aku bermimpi orang yang sama, bukan sekali, dua, atau tiga, tapi EMPAT! ya.. (4) kali!! pelik, hairan, dan memeningkan.

mimpi orang yang sama ni, bukan datang dalam seminggu, bulan berturut, tapi... sejak aku kecik lagi.

Sampai sekarang aku tak tahu apa maksud mimpi tu.
Rakan aku cakap, "...Ko kene cari gak sape pompuan tu..."
bila aku tanya mak, mak cakap, ".. buek po nak ponin ponin cari sapo pompuan tu, buek po nak carik jawapan. da namo eh pon mimpi, mimpi! lupoan..." (lorghat negeri sembilan)



MIMPI PERTAMA
tak ingat bila bemulanya cerita misteri ni..

lebih kurang camni...

jumpa die kat sekolah ( bukan sekolah aku ) ( xtaw sekolah apa ) nampak die duduk dekat tembok dengan kawan die. aku tegur die. borak dengan die. aku tanya die dok mane... ( pastu aku tejaga)


MIMPI KEDUA
belaku masa aku dah pindah kt umah baru, lebih kurang dajah 5 - 6 camtu.

kejadian belaku kat dalam rumah. (entah. rumah die ke rumah aku ke. x tahu ) ruang tamu. aku borak dengan die ( xingat borak ape ) ape yang aku ingat kami dok kat kerusi kayu / buluh.

MIMPI KETIGA
belaku sebelum aku amik SPM ( sijil pelajaran malaysia )

lokasi berlakunya kejadian aku tak tahu.
tapi apa yang ada kat situ (apa yang aku ingat ) ada macam tangga kaki bukit. aku nak pegi je kat tangga tu, tetb aku nampak dia, dia nan org lain. LAKI. aku panggil dia. masa tu... sama ada dia naik kete lembu, atau gajah. aku tak ingat ( jangan marah. asyik x ingat je. ) tak salah aku, aku ada mintak no.tpon die. !!!!! tekejut !!!!! dia bagi! dia tulis kat kertas. tapi malang... aku tak ingat langsung apa no. yang dia bagi.

MIMPI KEEMPAT
mimpi keEMPAT( 4 ) ni berlaku TADI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mimpi ni terlalu banyak lokasi kejadian.
apa yang pasti, salah satu lokasinya adalah seperti berikut:
a) lebuhraya.
1a) banyak sangat kenderaan.
2a) aku berjaya juga menyeberangi highway tesebut. walaupun banyak kali patah balik. ( gile ko. laju tu. kete. lori. sume ade. )

b) jambatan
1b) jambatan konkrit baru siap
2b) seberang jambatan ada kedai, ramai pulak kawan2 aku ada situ.

c) dia
1c) jumpa dia
2c) tiba-tiba dia merajuk.
3c) hilang
4c) aku cari
5c) tapi tak dapat. tak jumpa. tak tahu dia pegi mana.
6c) tejaga ( sebab ada kol masuk ) ( tpon pulak ade kat seblah tinge) ( kacau betul si alyn ni kol aku )



. . . . . . . . .

. . . . . . . . .

. . . . . . . . .


bila aku cuba ingat, bila aku cuba fikir

macam mana rupa dia.
siapa dia.
kenapa dia datang dalam mimpi aku 4 kali.
kenapa mimpi aku yang ke empat ni dia merajuk?
kenapa mimpi aku yang ke empat ni aku cuba cari dia tapi tak dapat?

APA MAKSUD semua mimpi-mimpi aku???

memang aku pening sampai nak pitam bila aku cuba cari jawapan..
sampai sekarang aku tertanya-tanya siapa pompuan misteri ni.....
kenapa dia hanya muncul dalam alam maya? kenapa tidak di dunia yang nyata ini.



MIMPI 1




MIMPI 2




MIMPI 3




MIMPI 4

1 comment :

UncleSeekers said...

tunggu mimpi yang kelima
Signal untuk ketahui maksudnya hampir dekat
bersabar